Jak zaadaptować pomieszczenie do potrzeb biurowych?

Biuro jest specyficzną przestrzenią, która musi być dopasowana zarówno do potrzeb pracowników, jak i klientów. Coraz częściej zdarza się, że nasze zawodowe obowiązki wykonujemy w miejscu, które wcześniej pełniło inną funkcję. Aby codzienna praca była wygodna i efektywna, niezbędna jest przemyślana adaptacja poszczególnych pomieszczeń. Na czym polega ten proces? Czy w grę wchodzą tylko kwestie estetyczne? A może warto zwrócić uwagę na coś więcej? Na te i inne pytania odpowiada nasz artykuł.  

Plan działania kluczem do sukcesu

Adaptacja pomieszczenia do potrzeb biurowych powinna przebiegać według ściśle określonego planu, który uwzględnia nasze oczekiwania i potrzeby. Warto zastanowić się, m.in. nad tym, ile osób będzie korzystało z biura? Jaki rodzaj pracy będzie w nim wykonywany? Jak dużo klientów będzie nas odwiedzać bezpośrednio w siedzibie firmy? Czy mamy jakieś specjalne potrzeby? Inne ważne pytanie brzmi: czy planowana zmiana będzie miała charakter drobnej poprawki, czy generalnego remontu? Odpowiedź na te zagadnienia sprawi, że prace remontowe będą przebiegać szybciej, a efekt końcowy spełni wszystkie nasze oczekiwania.

Oczywiście planowanie nie jest zadaniem, które musi wykonać samodzielnie. W czasie adaptacji pomieszczenia warto skorzystać z pomocy specjalistów, który dzięki doświadczeniu i znajomości najnowszych trendów świetnie wykorzystają potencjał dostępnej przestrzeni.  

Wygląd ma znaczenie

Jednym z podstawowych elementów adaptacji pomieszczenia na przestrzeń biurową jest zmiana charakteru powierzchni. Siedziba naszej firma powinna być miejscem nowoczesnym, ale jednocześnie ciepłym i przyjaznym - zarówno dla pracowników, jak i klientów. Wystrój musi wzbudzać zaufanie i podkreślać nasz profesjonalizm.

Bardzo ważnym czynnikiem jest dobór odpowiedniej kolorystyki, która ma wpływ nie tylko na postrzeganie naszej firmy, ale także na zachowanie potencjalnego klienta czy kontrahenta. Przykładowe rozwiązania kolorystyczne, na które warto zwrócić uwagę to:

  • czerwień, która w niewielkiej ilości pobudza do działania, wzbudza ekscytację i może przyśpieszać proces podejmowania decyzji, 
  • brąz, który symbolizuje naturę i ziemię, a co za tym idzie stabilność i niezawodność, 
  • biel w różnych jej odcieniach, ponieważ wprowadza ona harmonię i daje wrażenie stabilności, a jednocześnie dynamiczności,
  • czerń, ponieważ kojarzona jest z elegancją, profesjonalizmem i inteligencją.  

Równie duże znaczenie mają użyte materiały. Czy elementem dominującym powinno być kojarzone z ciepłem drewno? Nowoczesne szkło? A może industrialny beton? Współpraca z profesjonalnym zespołem projektowym pozwoli znaleźć odpowiedź na to pytanie. Specjaliści podpowiedzą też, jak dobrać kształt i kolor mebli, oświetlenie, wykładziny, a nawet dodatki i rośliny. 

Wydzielenie wygodnych stref

Ogromne znaczenie w codziennej pracy ma podział biura - nawet bardzo niewielkiego - na poszczególne strefy. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom, takim jak panele i eleganckie parawany możemy zapewnić maksymalny komfort naszym klientom i pracownikom. 

W zależności od naszych potrzeb i ilości dostępnego miejsca możemy wydzielić następujące strefy: pomieszczenia biurowe, pomieszczenia pracownicze, recepcje, sale konferencyjne, pomieszczenia pokazowe, sale szkoleniowe lub wykładowe. Każda z tych stref powinna powsiadać własne, dopasowane wyposażenie. 

Podział powierzchni nie jest jednak sprawą prostą. W większości przypadków powtarza się ten sam błąd: tworzenie nadmiernego podziału tam, gdzie nie jest to potrzebne oraz pozostawienie dużej otwartej przestrzeni w biurach, w których lepiej sprawdziłyby się mniejsze pomieszczenia. W tej kwestii warto więc zaczerpnąć porady specjalistów.

Adaptacja akustyczna - dlaczego ważna?

W wielu firmach kontakt z klientem odbywa się głównie w formie rozmów telefonicznych. Jeśli w biurze zgromadzonych jest więcej osób, wymiana informacji może być utrudniona. Aby uniknąć nieporozumień, warto więc zadbać o adaptację akustyczną pomieszczenia, czyli o jego wyciszenie i wygłuszenie. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań, w tym tzw. absorberów czas pogłosu się skraca, a klarowność dźwięku i zrozumiałość mowy - wzrasta. Wszystko to sprawia, że pracownicy mogą prowadzić rozmowy w sposób bardziej skuteczny.  

Wymagania techniczne

Biuro, jako miejsce pracy musi spełniać określone wymogi, tak by było bezpieczne, a jednocześnie wygodne i przyjazne. Lokal musi więc m.in.:

  • wyróżniać się odpowiednią wysokością i powierzchnią, 
  • posiadać systemem stałej wymiany powietrza, 
  • zawierać oświetlenie naturalne i sztuczne,
  • być wzbogacony o system ochrony przeciwpożarowej, w tym sprzęt przeciwpożarowy, a także odpowiednie drzwi i drogi ewakuacyjne.  

Nasza oferta

Jeśli szukasz firmy, która w kompleksowy sposób przeprowadzi adaptację powierzchni na potrzeby Twojej firmy, sprawdź naszą ofertę. W skład prowadzonych działań wchodzą m.in.:

  • prace murarsko-tynkarskie: wykonywanie tynków cementowo-wapiennych,
  • montaż płyt gipsowo-kartonowych: wykonywanie ścianek działowych, sufitów podwieszanych,
  • prace wykończeniowe: malowanie ścian i sufitów, tapetowanie ścian, szpachlowanie ścian i sufitów, nakładanie gładzi gipsowych,
  • prace instalacyjne.

Działamy już do 1990 r., a naszym celem od początku było i jest świadczenie wysokiej jakości usług. Oprócz adaptacji pomieszczeń zajmujemy się także zwiększeniem wytrzymałości i bezpieczeństwa budynków oraz wprowadzaniem odpowiedniej ochrony przeciwpożarowej obiektów. Korzystamy z najnowocześniejszych, sprawdzonych technologii i materiałów.

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.